Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svaret du leter etter? Kontakt oss på badstu@havetarena.no.

SAUNA

Jeg kan ikke komme likevel, kan jeg få refundert min booking? Vi refunderer ikke bookinger, men vi kan flytte bookinger eller gi verdikode hvis vi får beskjed to dager i forveien.

Er vannet rent? Det tas jevnlige målinger av vannkvaliteten av Trondheim kommune. Oppdateringer finner du HER.

Er det dusj? Det er utedusj på flåta og foran Árdna (storbadstu) hvor man kan skylle av seg saltvann. Her er det dessverre ikke lov å bruke såpe etc, da vannet renner ut i fjorden.

Må jeg være medlem for å komme til badstuene? Nei, alle er velkomne. Du må booke billett for å ha tilgang på den flytende landsbyen ARK og badstuene.

Er det drop-in billetter tilgjengelig? Ja, men hvis økten er utsolgt på forhånd, kan vi ikke selge drop-in billetter. Det er anbefalt å booke billetter på nettsida.

Kan jeg komme å bade på anlegget uten billett? Nei, dessverre. Ettersom vi er ansvarlig for sikkerhet på området, trenger vi at alle gjestene våre er booket inn. Det handler også om kapasitet.

Kan jeg betale på faktura? Ja, vi tilbyr fakturering til bedrifter. MVA på badstubilletter er 12%.

Selger dere gavekort? Ja! Kjøp gavekort HER!

Kan jeg ha med egen drikke og/eller mat? Det er ikke tillatt å ta med drikke. Det er mulig å kjøpe drikke i baren nede på ARK badeflåta og i Árdna (når den er åpen). Mat er ikke tillat i badstuene.

Kan jeg bestille mat og/eller drikke? Ja, du kan bestille drikke inn til badstuene, eller du kan besøke vår restaurant Heim i forkant eller etterkant av ditt besøk.

Er det parkering på området? Kun for funksjonshemmede. Nærmeste offentlige parkeringsplass er Solsiden P-hus.

Aksepterer dere ledsagerbevis? Ja, men beskjed om dette må sendes god tid i forkant slik at vi kan holde av plasser.

Vi har bestilt flere billetter til badstuøkt på ulike ordre. Får vi sitte sammen? Dersom dere kommer sammen og er tidlig ute, er det gode muligheter for å få sitte sammen. For å være garantert å sitte sammen som gruppe, anbefaler vi å booke privat badstu.

KULTUR

Gjenglemte eiendeler Vi får veldig mye gjenglemt og har dessverre ikke mulighet til å lete gjennom alt om du sender oss en mail eller melding. Gjerne kom innom under åpningstiden vår så kan de på jobb hjelpe deg. Gjenstander blir oppbevart i ca. to uker.

Foregår arrangement inne eller ute? Per nå foregår alle arrangement inne! Vi tar i bruk fire scener: Djupet, den store scenen inni skuret, Langhuset, det første bygget mot byen, Heim, den lille scenen i serveringsområdet, og Árdna, den store badstua som kan brukes både med og uten varme.

Har dere vergeordning? Ja! Til de fleste av våre arrangementer tilbyr vi vergeordning. En ansvarlig voksen kan ha med en under 18 år på arrangement ved å lese om reglene og fylle ut skjema her: havetarena.no/verge. Send forespørsel om vergeordning til booking@havetarena.no.

Har dere studentpriser? Ja – på så og si alle arrangement.

Jeg har kjøpt billett til et arrangement. Kan jeg refundere denne? Nei, dessverre, vi tilbyr ikke refusjon på arrangement såfremt arrangementet ikke har endret seg betydelig fra du kjøpte (f eks nytt starttidspunkt).

Aksepterer dere ledsagerbevis? Ledsagerbevis er beregnet for personer med sykdom eller nedsatt funksjonsevne med behov for hjelp eller følge for å kunne delta på arrangementer. Ledsagerbeviset vil blant annet være aktuelt for personer med: Bevegelseshemming. Hørselshemming. Du kan søke kommunen om ledsagerbevis. For å komme inn på arrangementer på Havet så må det medbringes gyldig ledsagerbevis. Vår kapasitet i Langhuset er 5 personer, Djupet 10 personer med ledsagerbevis. Det er gratis for ledsager.

Beskjed om ledsager må sendes god tid i forkant slik at vi kan holde av plasser (mail: utleie@havetarena.no)